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segunda-feira, 6 de junho de 2011

7 razões para atletas beber café (Why does it coffee?)



Por que bebe café no lugar de outros energéticos ?


1) Corta a dor –dois cafés após os exercícios diminuem a dor muscular em 48%.Cut Pain.Two cups of coffee can post-work-out muscle pain by up 48%.


2) Aumenta sua ingestão de fibras com um café representando uma contribuição de até 1,8 g da ingestão de fibras diárias (20-38 g). Increase your fiber intake. A cup of brewed coffee represents a contribution of up to 1,8 g of fiber of the recommended intake of 20-38 g.


3) Proteção natural contra a cirrose do fígado favorece a diminuição do consumo de álcool. Protection against cirrhosis of the liver. Of corse you could down on the alcohol intake.


4) Redução do risco da Diabete tipo 2. Quando o café é consumido acima de 6 xícaras por dia ocorreu uma diminuição da incidência da diabete tipo 2 em 22%. Lowered risk of Type 2 Diabetes. Those who consumed 6 or more cups per day had a 22% lower risk of diabetes.


5) Redução do risco da doença de Alzheimer. Há evidencias consideráveis que a cafeína pode proteger da doença de Alzheimer. Lowered risk of Alzheimer’s disease. There is considerable evidence that caffeine may protect against Alzheimer’s disease


6) Reduz o risco de suicídio o consumo diário de café.Reduces suicide risk.. 10 years studs of 86.000 femele nurses show a reduced risk of suicide in the coffee drinkers.

7) Redução da incidência da doença de Parkinson em consumidores de café. Protection against Parkinson’s disease are less likely to be smokers and coffee drinkers than their healthy siblings. Just make sure you don’t get lung cancer on the way.


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